سخنان بسیار و آثار زیادی تاکنون درباره شخصیت علامه لطفعلی لطفیان سرگزی نوشته شده است ولی ....

ساخت وبلاگ

امکانات وب

روایات اولا مثل نور را به نبی اکرم تشبیه کرده است ولی مشکاه به وجود مقدس حضرت زهرا(س) تشبیه شده است و مصباحی که در این چراغ و مشکات برافروخته می‌شود نور امامت است؛ نور ائمه(ع)؛ نور امام مجتبی(ع) و نور امام حسین(ع)؛ البته در ذیل این آیه روایاتی وجود دارد که همگی هم درست هستند و تمام معانی می‌تواند مقصود باشد ولی روایتی که مرحوم کلینی در کافی نقل فرمودند این است که مثل نور، وجود مقدس نبی اکرم است تا به واسطه این نور، کائنات را هدایت کند. بعد از مشکات نور که فاطمه(س) هستند تجلی یافته سپس در نور ولایت و امامت ائمه(ع) محقق می‌شود. البته این‌ها تمثیل است.

این انوار هدایت الهی که از این مشکات تنزل می‌یابد، نور علی نور است و همه اشخاص هم به حقیقت این نور هدایت راه پیدا نمی‌کنند؛ مثل‌ها را همه می‌شنوند ولی اینکه نورانی شوند اینطور نیست و مخصوص افرادی است که خداوند براساس حکمت خود اراده برای هدایت آنان دارد.

کد ویدیو دانلود

فیلم اصلی

مرحله دیگر هم این است که این نور وارد یکسری خانه‌هایی می‌شود که خداوند اجازه رفعت و رشد به آن داده است و در برخورداری از این نور هدایت به نقطه‌ای می‌رسند که هیچ چیز مانع حضورشان در محضر خداوند نیست؛ در روایات، این بیوت را خانه‌های انبیاء معنا کرده‌اند؛ از وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) سؤال شد این بیوتی که نور خدا در آن تنزل پیدا کرده است کجاست؟ و ایشان جواب دادند خانه‌های انبیاء لذا خانه‌های ایشان فضای ذکر و نور و هدایت و رفعت است. مقصود از خانه‌های انبیاء هم خانه‌های گلی نیست؛ اخلاق انبیاء و اخلاق الهی و عبودیت انبیاء، بیت انبیاء است و هر پیامبری خانه‌هایی داشتند که امت خود را وارد این بیوت می‌کردند و شیطان هم تلاش کرده است تا امت به این بیت نرسند.

وقتی پرسیده شد که آیا خانه حضرت علی(ع) و فاطمه(س) هم جزء این خانه‌ها است وجود مقدس نبی اکرم(ص) فرمودند که این خانه، سرآمد همه آن خانه‌ها است و بالاتر از همه آن‌ها است. پس حضرت زهرا در عالم بالا، مشکات الهی و قلب نبی اکرم و در عالم ارض هم بیتشان بیت النور است و همه نور بیت ائمه(ع) از اینجا ناشی می‌شود. بیت حضرت زهرا(س) که بیت الذکر و بیت الرفعت است. در برخی روایات بیان شده است که این خانه‌ها، سقف ندارد و سقف آن عرش است و هر کسی وارد این بیوت شد موانع و حجب از پیش پای او برداشته می‌شود و چون سقف آن عرش است هر کسی به اندازه ظرفیت خود می‌تواند به عرش برسد.

بنابراین در جریان هدایت الهی، موقف حضرت زهرا(س)، موقف مشکات نور و بیت‌الذکر است. خدا ایشان را مشکات هدایت الهی و قلب نبی اکرم قرار داده است. حقایقی که در قلب نبی اکرم ظهور پیدا می‌کند از قلب وجود مقدس فاطمه(س) در عوالم و کائنات تنزل پیدا می‌کند و به ما می‌رسد.

علامه شهید آیت الله ملا علی لطفیان سرگزی نماینده دفتر آیت الله میلانی و مدیرجلسه قرآن محبان عترت بود...
ما را در سایت علامه شهید آیت الله ملا علی لطفیان سرگزی نماینده دفتر آیت الله میلانی و مدیرجلسه قرآن محبان عترت بود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : lotfian4 بازدید : 21 تاريخ : شنبه 25 آذر 1402 ساعت: 15:30