طرح توانمندسازی محلهمحور - قدرت انقلاب اسلامی در محلههاست..مدرسه عالی تفسیر قرآن مرحوم لطفیان سرگزی
خاطرات ميرزا لطفعلي بن محمدكاظم تبريزي نصيري ملقب به صَدرُالافاضل، عالم و فاضل از مشاهير صاحب كمال قرن چهاردهم هجري، در رمضان 1268ق در شيراز به دنيا آمد. در كودكي همراه پدر به تهران رفت. در ابتدا به اصول خط و ادبيات روي آورد و سپس به فراگيري اصول و فقه و حديث و تفسير و نيز منطق و رياضيات و الهيات پرداخت. از صدر الافاضل تاليفات متعددي به جاي مانده است از قبيل: اساطير، دستور البلاغه، كَلِم و حِكَم و قصايد گوناگون. وي در شعر به "فاني" تخلص ميكرد. وفات ميرزا لطفعلي در سال 1350 ق در 82 سالگي واقع شد و در جوار مزار شيخ صدوق (ابن بابويه) در ري مدفون گرديد.
خاطرات رئیس مدرسه عالی تفسیر قرآن- مسجد مدرسه مبارکه حجتیه- لطفعلی بختیاری، فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین- حضرت علامه شیخ سیف الله ایسی - آیت الله استاد میرزامهدی الهی قمشه ای- استاد فقیدعبدالحسین زرین كوب- علامه سيد مرتضي عسكري-
خانه کتاب و ادبیات ایران....مراکز و مؤسسات وابسته به نمایندگی جامعةالمصطفی در بورکینافاسو
تدریس تفسیر حکیمانه علامه لطفعلی لطفیان سرگزی به همت مدیریت زائران غیرایرانی در جمع عزاداران طویریج
تشکیل هستههای مقاومت کوچک محلی........... شبکههای احسان و نیکوکاری.....«زیست دینی در عصر پلتفرمهای جهانی»
خاطرات مدیر مدرسه دعا و فقه حکومتی - مدیر مراکز درمانی هلالاحمر ایران در کشور عراق- معاون امور کاربران و تنظیمگری اجتماعی-
باید به سمتی حرکت کنیم که عموم مردم به مخاطب حرفهای قرآن تبدیل شوند و هرچه بیشتر با قرآن مأنوس باشیم، عزاداریمان نیز با معرفت بیشتری انجام میشود.
مسئله زنان و مفهوم مادر یک مسئله راهبردی و مهم است و دشمن با شناخت از همین مفهوم امروز دشمنی خود را آشکار کرده است.
کربلا در این روزها غوغاست، حرم مطهر امام حسین (ع) و قمر بنی هاشم (ع) مملو از زائران حسینی است.
زنان غیرتمند کشورمان در یاری امام راحل و پیشبرد نهضت انقلاب اسلامی و پیگیری آرمانهای والای آن در همه مقاطع بهویژه حماسه دفاع مقدس سهم اساسی داشتند.
در کوچه پس کوچه ها و هیات ها ومراسم عزاداری که دقت کنیم کودکانی را می بینیم که گویی یکپارچه با دل و ظاهر خود به امام حسین (ع) عشق و علاقه ای وصف ناپذیری دارند.
انواع آرزوها در قرآن
گاهی انسان آرزوهایی دارد که از همان آغاز کمر همت به برآوردن آن میبندد، یعنی تمام مقدماتش را فراهم میآورد، با صاحبنظران مشورت میکند و کاملاً برای برداشتن چنین گام بلندی مهیا میشود که این شکل از آرزو «أَمَل» نام دارد و از نگاه مدیریتی این نوع هدفگذاری کاملاً پر سود و پیشبرنده است.
: رسول خدا(ص) درباره این دست از آرزوها میفرماید: «اَلأَمَلُ رَحْمَةٌ لِأُمَّتِ»؛ آرزو برای امت من رحمت است، اما نقطه مقابل «أَمَل»، آرزوهای نسنجیدهای است که توازنی میان آنها و شخصیت، جایگاه و موقعیت انسان وجود ندارد که این مهم نیز گامی هدفمند در راستای رسیدن به آنها بر نمیدارد. آرزوها فقط در دل اوست و جلوه بیرونی نیافتهاند و به همین دلیل چون متوجه میشود که به آرزوهای خود نرسیده به بیراهه میرود و گاه برای رسیدن به این آرزوهای دست نایافتنی مرتکب خطا و گناه میشود.
: نام این آرزوها «مُنَی» و «تَمَنّی» است و به معنای خامخیالی و آرزوهای نپخته است که به فرمایش امیرالمؤمنین(ع) در نهجالبلاغه اینگونه آمده است: «إِيَّاكَ وَ الِاتِّكَالَ عَلَی الْمُنَی فَإِنَّهَا بَضَائِعُ النَّوْكَی»؛ زنهار از تكيه كردن به ديدار آروزها كه آرزو سرمايه كمخردان است.
: آرزو داشتن به خودی خود نیكوست و انسانی كه اراده رسیدن به آرزوهای خود را داشته باشد، آمالش میتواند به اهدافش تبدیل شود. اهداف انسان نیز او را به سوی خود میكشد و انگیزهای است تا در راه رسیدن به خواستهها، او را به كوشش وادارد.
: اما اگر سه جنبه منفی در آرزوها وجود داشته باشد، آنها به جای انگیزهبخشی، مشكلآفرین خواهند بود. ویژگی منفی اولی كه ممكن است در آرزوها وجود داشته باشد، نپختگی آنهاست، یعنی انسان آمالی را در سر داشته باشد كه با تواناییها، مقدورات، جایگاه و ظرفیت خود ابداً امكان دستیابی به آنها را نداشته باشد که در زبان فارسی به این دست آرزوها «خیال خام» گفته میشود.
: ویژگی منفی دوم نیز همراه نشدن آرزوها با كوشش و فراهم نیامدن زمینه تحقق آنهاست، در این حال انسان برای مثال آرزو دارد عالمترین عالمان زمان خود باشد، اما برای رسیدن به رویای خود تلاشی درخور نمیكند. سومین ویژگی منفی آرزوها را میتوان بیحد و اندازه بودن آنها دانست. گاه آرزوها چنان درازایی مییابند كه نه با زمان منطبق است نه با زمین و نام این حالت «طول الأمل» است که عوارض بسیاری به دنبال دارد.
خاطرات آیت الله میرزا حسن انصارى محلاتى در حوزه ى علمیه ى قم و در محضر آیت الله العظمى حائرى یزدى به تحصیل پرداخت. در ادامه تحصیلات خود، از حوزه فقه و اصول حضرات آیات عظام خوانسارى، كوه كمرهاى و بروجردى بهره گرفته و به مدارج عالى فقاهت دست یافت و مدتها در درس فلسفه حضرات امام خمینى (ره) حاضر شد و شرح منظومه و بخشى از اسفار را در خدمت ایشان تلمذ نمود. آیت الله انصارى محلاتى در شهر قم درگذشت و پیكر ایشان در حرم حضرت معصومه (س) به خاك سپرده شد. آقامیرزا حسن انصارى از علماء ابرار و فضلاء اخیار و قدماء با فضل و تقواى حوزه علمیه قم است. وى در قصبه محلات كه در هجده فرسخى قم واقع است متولد شده و براى تحصیل علوم و تكمیل فضائل به قم مهاجرت نموده و اكنون بیش از چهل سال است كه در این شهر اقامت دارند. ایشان پس از فراغت از سطوح چندین سال از درس خارج فقه و اصول مرحوم آیت الله العظمى حجت و آیت الله العظمى خوانسارى و بالاخص آیت الله العظمى بروجردى قدس الله اسرارهم استفاده نموده تا به مدارج عالیه علم و دانش رسیده است.
علامه شهید آیت الله ملا علی لطفیان سرگزی نماینده دفتر آیت الله میلانی و مدیرجلسه قرآن محبان عترت بود...
ما را در سایت علامه شهید آیت الله ملا علی لطفیان سرگزی نماینده دفتر آیت الله میلانی و مدیرجلسه قرآن محبان عترت بود دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : lotfian4 بازدید : 45 تاريخ : يکشنبه 8 مرداد 1402 ساعت: 15:27